Villkor

FÖRSÄLJNINGSVILLKOR

Vi skickar oftast din beställning inom 48 timmar från att den är lagd, förutsatt att den finns i lager och att inget problem uppstår
som vi ej kan råda över.

Leveranstiden är oftast 1-7 arbetsdagar men kan ibland ta längre tid.
Undantag för special beställningar, dessa tar längre tid, normalt 1-7 extra arbetsdagar. Exempel på en specialbeställning är: Printade T-shirts, Egendesignade kaffekoppar m.m.

Behandlingstiden på odlingsutrustning är 1-7 arbetsdagar extra.

Efter att en order är färdigbehandlad går det inte att ändra ordern.

Vi kan ej ta ansvar ifall kunden har skrivit in fel adress. Har du skrivit in fel adress, var vänligen kontakta oss omgående. Adress kan inte ändras efter att ordern är färdigbehandlad.

Köper ni en vara som ej är en lagervara så kommer leveranstiden stå på produktsidan.

Kontakta oss omgående om något blir fel eller om du har frågor.
Vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa dig.

ÅNGERRÄTT

Vid köp av varor på Sajten gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Svenskafrön.se detta inom 14 dagar från det att Du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

Ångerrätten innefattar inte ”custom” beställningar. Exempel på ”custom” beställning är beställningar med gravyr / t-shirts etc som tillverkas på beställning.

Köparen betalar fraktkostnaden för eventuella returer i rekommenderat brev eller paket.

Vi tar ej ansvar om ni ej skickar rekommenderat och det ej kommer fram till oss.
Vi löser inte ut postförskott eller otillräckligt frankerade försändelser.
Kom ihåg att returnera varorna i oförändrat skick. Är varan/varorna i förändrat skick har Svenskafrön.se rätt att neka returen.
Förpackningen som produkten kommer i måste vara hel så att vi kan sälja om varan.

Kontakta oss innan en retur av vara sker via info@svenskafron.se eller via vårt kontaktformulär här.

Om ni betalat frakt i samband med köpet så återbetalas den ej vid ånger.

Som köpare skyddas du av distans- och hemförsäljningslagen samt hemköpslagen.
Se www.konsumentverket.se om vad som gäller vid näthandel.

Reklamation

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Upptäcker du att varan är defekt när du får hem din order så ska du kontakta Svenskafron.se så snart som möjligt, dock senaste 14 dagar efter du mottagit din order. Kontakta vår kundtjänst här eller på info@svenskafron.se. Reklamationer som görs inom två månader från det att Du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid.

Svenskafrön.se står för returfrakten för godkänd reklamation.

Svenskafrön.se förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskydds-lagstiftning.

KONTAKTUPPGIFTER OCH REGISTRERING AV MOMS/F-SKATT